NASZĄ MISJĄ JEST POPRAWA STANU ZDROWIA
ORAZ JAKOŚCI ŻYCIA PACJENTÓW, ICH SAMOPOCZUCIA I MOŻLIWOŚCI FUNKCJONOWANIA W CODZIENNYM ŻYCIU
JAKOŚĆ POPARTA CERTYFIKATAMI
Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii oraz Przyjazna Przychodnia. Utrzymujemy również ZSZ ISO 9001 i 14001
POMAGAMY PACJENTOM JUŻ OD 1998 ROKU
kompetentnie, w sposób kompleksowy i skoordynowany
Skuteczna rehabilitacja w ramach NFZ lub prywatnie
dla klientów indywidualnych oraz firm

Światłolecznictwo

Światłolecznictwo jest działem fizykoterapii, w którym stosuje się promieniowanie podczerwone, oraz nadfioletowe w celach leczniczych i profilaktycznych. W światłolecznictwie wykorzystuje się również światło lasera oraz promieniowanie słoneczne, czyli helioterapię.

Naświetlanie IR

jest to zabieg polegający na naświetlaniu promieniowaniem podczerwonym, dzięki czemu uzyskuje się rozgrzanie tkanek i przygotowanie do kolejnych zabiegów. Zabieg ten wykonywany jest przy użyciu lampy SOLUX. Stosuje się dwa rodzaje filtrów : czerwony- rozgrzewający i niebieski- przeciwbólowy, uspokajający.

swiatlolecznictwo1

Bioptron

jest to zabieg polegający na naświetlaniu światłem spolaryzowanym, które działa biostymulująco na organizm, poprawia samopoczucie oraz stymuluje procesy regeneracji.

swiatlolecznictwo2

Laser

jest to zabieg zaliczany do światłolecznictwa. Promieniowanie laserowe można stosować zarówno w stanach ostrych jak i przewlekłych. Zabieg ten, w zależności od wskazań, wykonujemy techniką kontaktową lub bezkontaktową ( skaner). Laser stosuje się m.in. w leczeniu owrzodzeń, oparzeń, trudno gojących się ran, zaburzeń odżywienia skóry, urazów okołostawowych, trudno gojących się złamań, zmian zwyrodnieniowych oraz zapalnych.

swiatlolecznictwo3

Uwagi

Nie wolno samowolnie uruchamiać urządzeń zabiegowych.

Przed zabiegiem należy:

• usunąć wszystkie przedmioty metalowe jak: biżuteria, spinki, paski z klamrami metalowymi, protezy zębowe itp. (terapuls, DKF)
  • oczyścić dokładnie skórę w miejscu, które ma być poddane zabiegowi (z maści, plastrów – najlepiej ich wcześniej nie stosować),(zabiegi elektrolecznictwa)
  • przed wykonaniem zabiegów w obrębie twarzy, kobiety winny usunąć makijaż, a mężczyźni nie powinni się – w tym dniu – golić.

Przeciwwskazania do stosowania zabiegów światłolecznictwa (prom. podczerwone, UV, laseroterapia)

• Choroba nowotworowa.
  • Ciąża.
  • Miesiączka (zabiegi w okolicy lędźwiowo-krzyżowej kręgosłupa i brzucha).
  • Wszczepiony rozrusznik serca.
  • Gruźlica płuc.
  • Niewydolność krążenia.
  • Padaczka.
  • Przewlekłe zapalenie wątroby.
  • Tężyczka.
  • Nadczynność tarczycy.
  • Czynna choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy.
  • Toczeń układowy.
  • Znamiona barwnikowe.
  • Stany gorączkowe.
  • Uogólnione choroby bakteryjne, wirusowe, grzybicze.
  • Uczulenie na światło.
  • Mastopatia włóknista sutka.
  • Niewyrównana cukrzyca.
  • Naświetlanie gałek ocznych.
  • Skłonność do krwawień.
  • Zaburzenia w ukrwieniu obwodowych części kończyn.
  • Żylaki.
  • Obrzęki.

Promieniami UV nie naświetla się albinosów.

1)   Wg. G. Straburzyński, A. Straburzyńska-Lupa- „Medycyna Fizykalna” Wydawnictwo Lekarskie PZWL, W-wa 1997 r.
2)   Wg. A. Bauer, M. Wiecheć- „Przewodnik Medyczny Po Wybranych Zabiegach Fizykalnych” Markmed Rehabilitacja S.C.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!